torsdag 29. desember 2011

Tilbake sitter jeg..

Nå er juleferien over for meg, og jeg sitter alene igjen tilbake etter og ha hatt besøk av søster'n og familie halv annen uke. De reiste hjem på tirsdag og alene igjen satt jeg og lillegutt. Han skulle få være hos meg en dag ekstra, så idag reiste han hjem til pappa.

Så da satt jeg her da.. STILLE, tuller du eller! Men jeg sitter igjen med mange koselige og noen få ikke fullt så koselige opplevelser av denne julefeiringa.

Jeg kan jo begynne med å fortelle at det første som skjedde var at komfyren min gikk til dundas! Jada, rett før jul og jeg som skulle lage julemedda' med søster'n og greier. Men jeg fiksa det jeg, akkurat i tide. Det som var litt mer interessant var jo at denne komfyren jo var helt ny for meg, og det er ikke alltid like lett og sette seg inn i "ting" uten bruksanvisning. Her sto vi å kokkelerte, og jeg kunne ikke skjønne hvorfor min "nye brukte, defekte komfyr" skulle være så vanskelig å ha med å gjøre. Hovedplata ville jo ikke virke som den skulle... Du kan tro vi sjonglerte... Men gjestene kom trillende inn døra, så kommer selvfølgelig min kjære mamma og forteller meg at det bare var å vri bryteren over en gang til.. så ville hele virke, og vips så virka'n gitt!!!... Haaalllloooo! Er det mulig?? Men middagen og selskapet ble perfekt det! På selveste (lille) julaften, med mine 3 små prins og prinsesser, mamma og pappa, søster'n, gubben hennes og lille prinsessa, og jaggu kom ikke broder'n og gitt.. Hele familien fulltallig, for første gang på gud veit hvor lenge...

Men en av de største opplevelsene jeg hadde var selvfølgelig dette:


Så fullt har ikke mitt kjøleskap vært siden jeg ble alene, og det kommer det heller sikkert ikke til å bli igjen heller.. Men jeg har det i allefall godt dokumentert, så jeg kan ta det frem igjen på en dårlig dag hvor jeg sitter og lurer på om jeg skal ha spaghetti eller makaroni til middag ;-)

Også må jeg bare legge ved et lite bilde til....


Min prins og søstern's lille prinsesse

Syns dette bildet som sikkert Lisa har tatt beskriver så godt det forholdet de to "småtrolla" fikk til hverandre..


Også en litt altfor sjelden begivenhet i mitt liv...
 


2 kommentarer:

Anonym sa...

så koselig og flott at du har hatt det fint klem Grethe

Gro sa...

<3 <3 <3 Rørende historie og bilder Mo. Men sann.. Koselig var det. ;)