fredag 30. desember 2011

Nyttårsaften, hva er det??

Så er jula overstått, og det er tid for nyttårsaften. Hva er egentlig det??
I frykt for å virke som en gammel bitter grinebiter, så må jeg si at nyttår er bare oppskrytt. Vi skal liksom feire inngangen til et nytt år, med nye muligheter... Men jeg ser ikke helt poenget med det!

Kan jo nevne et par ting jeg har tenkt på:

 * Jeg blir ett år eldre, og ett år til nærmere 40 (noe jeg ser for meg som et levende blæææh)
 * Jeg skal tilbringe nok et år i samme duren som jeg har gjort de par siste årene, forhåpentligvis uten nok en opplevelse av det norske rettssystem. Føler jeg har hatt klippekort der de siste 2 årene.
 * Flere ensomme lørdager (noe som er både bra, men mest dårlig!!)
 * Flere grå hår og rynker. Og ikke minst større poser under øya..

Men selvfølgelig ønsker jeg meg også et år hvor jeg kan sette meg ned og si til meg selv, "så flink du er Monica, så mye du får til!" Men nyttårsforsetter, det har jeg ingen planer om å ha. Jeg "følger flommen" og tar ting som det kommer. Og det skal sies at jeg har åpnet mange nye dører i livet mitt, og har fått en mer meningsfyllt hverdag noe som jeg så for meg som HELT uoppnåelig for et par år siden. Men allikevel uten min prins og prinsesser, så er ingenting sånn det skal være...

Men tenkte jeg kunne vise prosjektet jeg jobbet timesvis med i ukene før jul, både sammen med unga og generelt. Må si jeg ble ganske så fornøyd med det til slutt!

JEG KAN HVIS JEG VIL!!!!
og det vil jeg så absolutt


Så til sist vil jeg bare si at jeg er POSITIV til det nye året! Selv om det kanskje ikke virker sånn.. Men etter jeg døpte om bloggen, så er ikke alltid "veien videre" så lett og takle. Jeg kommer til og ha både tunge og gode dager som alle andre. Men det er ikke noen vits å pakke alt inn i bomull, hvem er tjent med det?? Livet uten barna mine er ikke det livet jeg hadde sett for meg, fra jeg fikk den første for snart 14 år siden. Men jeg elsker de ikkenoe mindre for det! De er fortsatt livet mitt, og de er min største prestasjon!!!!

1 kommentar:

Vibeke sa...

Det er virkelig noen nydelige barn!