lørdag 14. januar 2012

Det kan skje ganske mye på en uke gitt!!!

MANDAG

Nå er det noen dager siden sist, har vel hatt en litt antiuke kan man si.. Litt FOR mye på en gang lissom. Kan jo begynne med at PC'n min kom på mandag...











Er godt fornøyd så langt, men har ikke holdt på så mye med den. Må innrømme at jeg er ganske lei over at jeg må gjøre alt på nytt igjen. Legge inn programmer, kopiere programmer inn på ekstern harddisk, fjerne programmer og legge de inn igjen.. Kanskje det er dette som gjør at jeg har blitt boende her jeg bor i snart 1 år.. Noe må det være for dritlei er jeg av både flytting av programvare og div på PC'n og generelt.

Så var det en tur på dyrlegen med bikkja, hu hadde øreverk selvfølgelig. Det ble ikke den dyreste affæren, men det er kun fordi jeg brukte pengene jeg fikk igjen for elektronikken min. Sånn er det! Men uansett, full doping og rensing av øret (det var takket være bare det ene). Også må jeg skryte av dyrlegen min da. Jeg og resten av Løkkemo-klanen (det vil egentlig bare si meg og "gamlinga") har brukt det som idag heter Eidsvoll Dyreklinikk siden vi fikk vår første retriever i 85, som grufullt nok begynner og nærme seg 30 år???!! (3 år igjen.. tenk det!).
Denne gangen var jeg hos Birgit, som jeg virkelig terroriserte med 1000 spørsmål.. Stakkar dame! Men det er egentlig samme hvem du er hos enten i Eidsvoll eller på Råholt, de tar seg ALLTID tid til deg. Så må jeg også nevne, at når Lucky først var dopa klipte hun like godt neglene hennes. Ikke at jeg ikke vedlike holder dem selv, men det er alltid kjekt med en skikkelig dyrlegetrimming en gang i blandt!!!

Og så må jeg skryte av mamma'n min igjen, som har masa leeeeenge på at jeg skal gå over til Agria kjempelenge. Jeg bestemte meg rett før årsskiftet, når Gjensidige igjen hevet prisen på forsikringa. Det som er så bra med Agria og Eidsvoll Dyreklinikk (det er mange, mange fler også), er at de har noe som heter direkteoppgjør. Som innbærer noe så fantastisk som at du går til dyrlegen (må huske forsikringsdokumentet), gjør det du skal med bikkja, betaler en fast egenandel + en bevegelig prosentandel (som i mitt tilfelle er 1000kr + 10%). Og vips så sparte jeg 450kr gitt.. Men hu skal på kontroll også, så det skal egentlig bli spennende og se hva jeg betaler da.

Så når jeg var ferdig på dyrlegen fikk jeg endelig åpnet esken min!! Men orka rett og slett ikke styre så mye med den på mandag etter jobb, dyrlege i et snøvær som tyda på alle himlens sluser åpna seg på en gang. Ble sliten jeg...

2 kommentarer:

Gro sa...

Så bra at du endelig fikk skifta selskap da.. Men det beste er at du har funnet en fornuftig veterinærklinikk;)
Du er jo ekspert på disse duppedingsa, da blir du jo ikke arbeidsledig hjemme heller vettu.. dessuten er det jo kjekt å ha..

Unknown sa...

Funnet og funnet.. VI har jo som jeg skrev brukt dem i snart 30 år så.. :-p